Tuesday, November 23, 2010

Why Im dying from stress in the clinic

case #1
patient: doktor, saya selalu lapar la
me: oh ok (maybe polyphagia in DM). you makan sikit ke banyak tiap tiap kali?
patient: sikit sikit aje doktor
me: berapa banyak?
patient: setengah mangkuk nasi.
me: berapa kali you makan sehari?
patient: sekali aje.
me: tentu la lapar...macam mana you mau saya tolong you!?!?
patient: hehe....boleh kasi sikit duit ka doktor

case #2
patient: doktor, mata saya kabur la
me: berapa lama sudah?
patient: 3bulan sudah

*checks visual acuity: right eye 6/36, left eye 6/42

me: you mungkin perlu pakai cermin mata sudah
patient: ADA doktor!!! tapi masih tidak bagus. sudah 10 cermin mata saya beli tapi masih sama lagi.
me: wah 10 ah...kedai cermin mata mana you pergi?
patient: tidak, beli kat pasar malam aje


case #3
patient: doktor saya demam kuat la....
me: berapa lama sudah demam?
patient: sakit kepala ada, pening kepala ada, sakit tulang....
me: berapa lama sudah demam?
patient: makan pun tak de selera, rasa mau muntah muntah adooo...habis lepas....
me: saya tanya demam berapa lama sudah????
patient: bila saya mau berak, keras tahi saya tau doktor. kena terah erng erng erng (patient demonstrating how he is straining) adoo sakit burit (backside) saya doktor...
me: oi saya tanya demam you berapa lama sudah la!!!
patient: lama sudah
me: berapa lama?
patient: oohh lama la doktor
me: yalah saya tau lama, tapi berapa lama???
patient: oooohhh kuat lama doktor.
me: (head boiling already) lama itu berapa lama la?!? satu hari ke! satu minggu ke!!! satu bulan ke!!!
patient: ahh...apa lama doktor?
me: you punya demam la!!! berapa lama sudah?!?!?!
patient: saya tak de demam doktor.
me : HABIS TADI YOU AWAL AWAL CAKAP YOU DEMAM KUAT KENAPA!!!!
patient: saya mana ada cakap saya demam.
me: habis you datang sini untuk apa????
patient: hehe...boleh tolong beri panadol ka doktor. kat rumah sudah habis.


4 comments:

MaL said...

HAHAHAA !!! Dude stress for u but hilarious to those u tell it too. Make sure u compile em all can make into book

KC said...

i feel u man!! i feel u!!!!!

imagine going thru dat 3 times a week 10 times a day at MOPD clinics!!!

wantan mee walla said...

imagine going through that 5 days a week, 50x a day

Charles said...

U made me laugh so hard in class bro. This is crazy.